كاربرد قرص ايارج در طب سنتي

كروماتوگرافي گازي، اپتومكانيك، طيف سنج جرمي، اسپكتروفتومتر، ليزر

كاربرد قرص ايارج در طب سنتي

۱۱۰ بازديد

قرص مفاصل ايارج به عنوان يك مسكن گياهي كاربرد دارويي دارد. اين قرص توسط شركت داروسازي نياك توليد شده و از گياهاني مانند آلوئه ورا، عناب، زعفران در آن استفاده شده است. قرص ايارج به دليل اينكه منشاء گياهي دارد، عوارض مسكن‌هاي شيميايي را نداشته و به سلامت دردهاي مزمن كمك مي‌نمايد.

ايارج در طب سنتي

اعتقاد بر اين بوده كه تفسير آن از حضرت حق مي‌باش و كسي نمي‌داند كه اولين بار اين تركيب چگونه به وجود آمده، به اين علت اعتقاد داشتند، اين تركيب كار خدائي است.

علت نام ايارج اين است كه چون خواص مسهلي اين دارو به جرم آن (دارچين، زنجبيل، سليخه، زعفران) نمي‌باشد بلكه به قوت آن است از اين‌رو آن فعل را كاري خدائي دانسته و مصرف اين دارو طبيعت و اخلاط را در تسخير خود در مي‌آورد.

اولين معجون ايارج به اعتقاد صاحب ذخيره و قانون، روفس مي‌باشد ولي عقيلي خراساني صاحب كتاب قرابادين كبير اركاغانيس را به‌عنوان اولين فرد مي‌شناسد.

اين تركيب در طول ساليان با آزمون و خطا مفرداتي به آن افزوده و گاهاً كاهسته شده است. در گذشته طبيبان از تجويز داروي تركيبي براي مسهل امتناع مي‌كردند و به خربق و حنظل بسنده مي‌كردند و براي دفع ضرر آن مجبور بودند مصلحات و بدرقه‌ كننده‌ها و پادزهرها را به آن بيافزايند با آمدن ايارج كار آنها آسان گرديد.

يكي از محاسن ايارج در اين است كه اين دارو به مرور عمل مسهلي را انجام مي‌دهد. مثلاً اگر امروز دارو مصرف شود روز ديگر شروع به عمل نموده و سمومات را از اعماق بدن آرام آرام بيرون مي‌كشد.

ايارجات گوناگونند، براي مثال ايارج افتيموني، روفس، فيقرا، لورغايا، اركاغانيس، جالينوس، سقراط، و بسياري ايارج ديگر و علت اين فزوني اسم اين است كه هر گاه شخصي با ايارج چيزي افزوده و كاسته نام خود را بر آن نهاده است.

چرا قرص گياهي ايارج توصيه مي‌شود؟

هنگامي كه عضوي از بدن درد مي‌گيرد، بيمار براي برطرف كردن آن به دنبال هر راهي هست. مسكن‎‌هاي شيميايي يكي از راه‌هايي هست كه مردم به دنبال ان هستند. اما برخي ديگر استفاده از مسكن‌هاي گياهي مانند قرص گياهي ايارج را ترجيح مي‎‌دهند. قرص‌هاي مسكن شيميايي بعضي مواقع تاثير زيادي بر كاهش دردهاي مزمن دارند، اما ممكن است اعتيادآور باشند. علاوه بر ان اغلب موارد قرص‌هاي شيميايي داراي عوارض جانبي هستند. با اين حال برخي از افراد توجه زيادي به اين عوارض ندارند. مسكن‌هاي گياهي اثري تدريجي بر كاهش درد دارند و جايگزين مناسبي براي مسكن‌هاي شيميايي هستند كه عوارض جانبي انها بسيار كمتر است. اغلب مردم از خواص شگفت انگيز گياهان دارويي بي‌خبر هستند. گياهان دارويي در بسياري از موارد علاه بر بهبود بيماري كه به خاطر ان مصرف مي‌شوند، تاثير قابل ملاحظه‌اي بر ساير اندام‌هاي بدن نيز دارند. از اين رو اگر چه نبايد در مصرف انها افراط نمود اما مي‌توان با راحتي خيال از داروهاي گياهي استفاده نمود.

قرص گياهي ايارج و خواص آن

يكي از قرص‌هاي مسكن و ضد درد گياهي كه توسط شركت داروسازي نياك به بازار ارائه داده شده است، قرص گياهي ايارج است. قرص ايارج انواع دردهاي مزمن مانند آرتريت روماتوئيد، درد مفاصل، سردردهاي ميگرني را كاهش مي‌دهد. علاوه بر ان موجب تقويت سستي مثانه شده و مي‌تواند لرزش‌هاي عصبي را ازبين ببرد.

مواد گياهي موجود در قرص گياهي ايارج

آلوئه‌ورا، دارچين، زعفران و عناب، سليخه، مصطكي، عد و حب بلسان و اسارون از جمله گياهان دارويي نام آشنايي هستند كه در تهيه قرص گياهي ايارج توسط شركت نياك بكار رفته‌اند.

✅ زعفران: درمان التهابات موضعي و كاهش درد، يكي ديگر از خواص زعفران است. براي افرادي كه از آسيب هاي ورزشي، آرتريت، نقرس و ساير شرايط التهابي رنج مي برند، اين يك درمان فوق العاده است. همچنين براي درمان زخم ها و زخم هاي موضعي، آنتي اكسيدان هاي موجود در زعفران مي تواند سرعت روند بهبود را افزايش دهد.

✅ دارچين: دارچين به دليل خواص ضد التهابي كه دارد، مي تواند سفتي و سختي ماهيچه ها و مفاصل را از بين ببرد.دارچين براي بازيكنان ورزشي و افراد مبتلا به آرتريت توصيه مي شود

✅ صبرزرد: از علائم ضد التهاب شگفت انگيز آلوئه ورا اين است كه خيلي فوري روي درد و تورم ناشي از آرتريت كار مي كند.

✅ عناب: عناب با آرام كردن اعصاب درد را كاهش مي‌دهد.

روش مصرف قرص درد مفاصل ايارج

هربسته قرص گياهي ايارج حاوي ۳۰ عدد قرص است كه بايد هرشب قبل از خواب سه عدد از آن با آب و عسل مصرف شود.

موارد منع مصرف و احتياط در مصرف قرص ضد درد ايارج

مصرف اين قرص در دوران بارداري ممنوع و در دوران شيردهي بايد زير نظر پزشك باشد. زيرا قرص ايارج طعم شير را تغيير مي‌دهد.

معرفي محصولات مشابه

از داروهاي ديگري كه شركت داروسازي نياك براي تسكين درد توليد نموده است، قرص بدل (نشاط) نام دارد كه علاوه بركاهش درد، تقويت كننده معده و كبد نيز هست. شما به راحتي و سفارش محصول در سايت پاك تن طب مي‌توانيد به اين دو دارو دسترسي داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.